Egy látványos James Bond film egyik kaszkadőr története

Marine Parts Warehouse Inc.

Az 1973-as James Bond film egyik motorcsónakkal történő ugrási jelenete a világ leghosszabb hajóugrása volt.

1972. október 13-án, pénteken a Live And Let Die produkciós csapata elkezdte forgatni a film ikonikus hajós üldözését. A film része azt mutatja, ahogy Bond – akit Roger Moore játszott – épp felgyújtott egy droggyárat, és, hogy elkerülje az üldözőit, ellop egy motorcsónakot és azzal menekül tovább a Louisiana Irish Bayou felé.

26 csónakot használtak fel utakon ugráltak át és gyepeken csúsztak és mire a forgatás befejeződött, 17 hajó tört darabokra számos Evinrude-kellékkel együtt. Az üldözés első részében Bond egy Glastron GT-150-es Evinrude 135 lóerős hajóval száguldott, majd miután egy golyó átszúrta az üzemanyagtartályt, kicserélte egy Glastron CV-19-re. A Bond a film közeli képeihez Moore megtanulta vezetni a csónakokat, és meg is sérült. A próbák során egy parton lévő csónakházba hajtott a CV-19-essel, szerencsére csak egy fogat törött a balesetben.

Mint fent említettük, ez a forgatás 1972-ben kezdődött. Forgatás közben a motorok, 1972-es szerelvényekkel, folyamatosan a mocsárban kötöttek ki. Tehát 1973-as motorokat használtak az utolsó felvételekhez. Egyes OMC veteránok úgy emlékeznek, hogy az egész középső rész, a far zárójel és az alkatrészek inkább homokosak voltak, mintsem kiöntve. Sokkal erősebb ehhez az alkalmazáshoz. Az is figyelemreméltó, hogy az ugrócsónakon egy középkormányzás és 2x4s volt a hajótest alján.

Az ugrás október 15-én sikerült tökéletesre. Jerry Comeaux kaszkadőr, csónakkal ugratott át a 39-es főúton Crawdad Bridge-nél.

Hogy teszteljék, biztonságos-e a mutatvány, a stáb újra alkotta a gátat és a rendőrautót, még egy J.W. Peppert is készítettek bambuszból. Az ötlet az volt, hogy ha a mutatványt háromszor is baleset nélkül el lehetne végezni, akkor biztonságos lehet egy színész számára is.

Nagy tömeg gyűlt össze, hogy megnézzék a mutatványt. A másodiknál kaszkadőr Comeaux hajója 40 láb magas ugrással felszállt, majd vízbe csapódott, megcsúszott egy másik csónak propeller nyomában, majd felborult a parton – de szerencsére senki sem sérült meg.

Az elkészült mutatvány hatása még a kaszkadőrt is meglepte. „Amikor végre megláttam az ugrás filmjét, a frászt hozta rám” – emlékezett rá.


Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .